نوروز باستاني خجسته باد

فرا رسيدن سال نو هميشه نويد بخش افكار نو، كردار نو و تصميم هاي نو براي آينده است. آينده اي كه همه اميد داريم بهتر از گذشته باشد. در سال نو، 365 روز سلامتي، شادي، پيروزي، مهر و دوستي و عشق را براي شما آرزومندم.

 

 

 

بوي باران، بوي سبزه، بوي خاك
شاخه‌هاي شسته، باران خورده، پاك
آسمان آبي و ابري سپيد
برگهاي سبز بيد
عطر نرگس، رقص باد
نغمه شوق پرستوهاي شاد
خلوت گرم كبوترهاي مست ...
نرم نرمك مي‌رسد اينك بهار!
 

    فريدون مشيري

 

 

موج سوم چیست؟

مدیریت تغییر وایجاد دگرگونی درگرو رهاسازی ودل کندن از گذشته است.
موج سوم ، شیوه به راستی نوینی از زندگی با خود می آورد . این شیوه نوین مبتنی است بر منابع انرژی های متنوع و احیا پذیر، مبتنی است برروشهای تولیدی که خطوط مونتاژ اغلب کارخانه هارا منسوخ وبی مصرف می سازد ، مبتنی است بر نمادی نوین که آن را می توان ((کلبه الکترونیک)) نامید ومبتنی است برمدارس وشرکتهای تجاری آینده که از اساس دگرگون شده است . این دگرگونی مدتها است که درجوامع صتعتی اتفاق افتاده و سبک وسیاق متفاوتی برای کار وفعالیت اقتصادی ترسیم وبه کاربسته است...

ادامه نوشته

ثبت نام پذیرفته شدگان پیام نور غیر حضوری انجام میشود

ثبت نام و انتخاب واحد کلیه پذیرفته شدگان فراگیر دانشگاه پیام نور به صورت غیر حضوری انجام میشود  
به گزارش اخبار پيام نور ،کلیه پذیرفته شدگان فراگیر پیام نور از ۱۶ اسفند تا ۲۱ اسفند ۹۰ اصل مدارک لازم را با حجم هر تصوير حداكثر 250 كيلوبايت و ترجيحا فرمت jpgيا jpeg اسکن نموده و به سیستم گلستان به آدرس reg.pnu.ac.ir مراجعه و پس از مطالعه اطلاعات و راهنمای مربوط به ثبت نام غیرحضوری با شناسه کاربری و گذرواژه ارائه شده اقدام به ثبت نام نمایند.
 

مدارک مورد نیاز برای  اسکن در کلیه دوره های تحصیلی :

  • کلیه صفحات شناسنامه
  • تصویر کارت ملی
  • عکس با زمینه روشن
  • مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه (ویژه آقایان )

 مدارک اختصاصی مقطع کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی)

  • مدرک فوق دیپلم (مدرک کاردانی پیوسته یامدرک کاردانی پیوسته نظام جدید آموزش متوسطه مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری یاوزارت بهداشت )
  • مدرک پیش دانشگاهی (درصورت گذراندن دوره پیش دانشگاهی)
  • گواهی اشتغال به کار و مدرک مثبته برای استفاده از سهمیه سازمان های طرف قرارداد با دانشگاه پیام نور
  • گواهی تائیدیه سهمیه ایثارگری از مراجع ذیربط مربوط به استفاده کنندگان از سهمیه ایثارگری

مدارک اختصاصی دوره  کارشناسی پیوسته

  • دیپلم متوسطه سه ساله
  • پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام قدیم یا فوق دیپلم
  • کارنامه دوره متوسطه عمومی ودوره پیش دانشگاهی
  • رسید پستی تائیدیه تحصیلی دوره  پیش دانشگاهی  (با مراجعه به دفاتر پستی می توانید آن را تهیه کنید)
  • گواهی اشتغال به کار و مدرک مثبته برای استفاده از سهمیه سازمان های طرف قرارداد با دانشگاه پیام نور
  • گواهی تائیدیه سهمیه ایثارگری ازمراجع ذیربط مربوط به استفاده کنندگان از سهمیه ایثارگری

مدارک اختصاصی دوره کارشناسی ارشد

  • مدرک کارشناسی پیوسته /ناپیوسته  مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت
  • مدرک کاردانی برای دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته
  • گواهی اشتغال به کار و مدرک مثبته برای استفاده از سهمیه سازمان های طرف قرارداد با دانشگاه پیام نور
  • گواهی تائیدیه سهمیه ایثارگری ازمراجع ذیربط مربوط به استفاده کنندگان از سهمیه ایثارگری

www.pnunews.com

حکایت...

کلاه فروشی روزی از جنگلی می گذشت. تصمیم گرفت زیر درخت مدتی استراحت کند. لذا کلاه ها را کنار گذاشت وخوابید. وقتی بیدار شد متوجه شد که کلاه ها نیست. بالای سرش را نگاه کرد . تعدادی
میمون را دید که کلاه هاي او را برداشته اند؛ فکر کرد که چگونه کلاه ها را پس بگیرد. در حال فکر کردن سرش را خاراند و دید که میمون ها همین کار را کردند. او کلاه را ازسرش برداشت و دید که میمون ها هم ازاو تقلید کردند. به فکرش رسید که کلاه خود را روی زمین پرت کند. لذا این کار را کرد. میمونها هم کلاه ها را بطرف زمین پرت کردند. او همه کلاه ها را جمع کرد و روانه شهر شد؛سالهای بعد نوه او هم کلاه فروش شد. پدر بزرگ این داستان را برای نوه اش را تعریف کرد وتاکید کرد که اگر چنین وضعی برایش پیش آمد چگونه برخورد کند. یک روز که او از همان جنگلی گذشت در زیر درختی استراحت کرد وهمان قضیه برایش اتفاق افتاد؛ او شروع به خاراندن سرش کرد. میمون ها هم همان کار را کردند. او کلاهش
را برداشت, میمون ها هم این کار را کردند. نهایتا کلاهش رابرروی زمین انداخت ولی میمون ها این کار را نکردند؛یکی از میمون ها از درخت پایین آمد و کلاه را از سرش برداشت و درگوشی محکمی به او زد و گفت: فکر میکنی فقط تو پدر بزرگ داری ؟؟؟؛
نکته: رقابت سکون ندارد

(فرستنده :خانم نرجس موذنی)

 

انتخابات مجلس در نگاه امام خميني (ره)

حضرت امام خميني(ره) در جمع مديران و کارکنان صدا و سيما تاكيد كردند: «... انتخابات سرنوشت يک ملت را دارد تعيين مي‏کند. انتخابات بر فرض اين‌که سياسي باشد و هست هم، اين دارد سرنوشت همه ملت را تعيين مي‏کند، يعني آحاد ملت سرنوشت زندگي‌شان در دنيا و آخرت منوط به اين انتخابات است...»

حضرت امام خميني(ره) خاطرنشان كردند: « از اموري که لازم است امروز تذکر بدهم شايد بعد دير بشود، قضيه انتخابات است. همان طوري که مکرر من عرض کرده‏ ام و سايرين هم گفته‏ اند، انتخابات در انحصار هيچ‌کس نيست، نه در انحصار روحانيون است، نه در انحصار احزاب است، نه در انحصار گروه‌هاست. انتخابات مال همه مردم است. مردم سرنوشت خودشان دست خودشان است. انتخابات براي تأثير سرنوشت شما ملت است...»
« ... من اميدوارم که مردم اين مرحله را هم به شايستگي و به طوري که دلخواه همه ملت ماست، و دلخواه ماست عمل بکنند و وکيل‌هايي که آراسته هستند به اخلاق خوب، متعهد هستند به اسلام، وفادار هستند به کشور خودشان، خدمتگزار هستند به شما و به کشور، آن اشخاص را انتخاب کنند و در مجلس بفرستند، که ان‏شاءاللّه‏ اين قدم آخر هم با شايستگي برداشته بشود، و ايران ان‌شاءاللّه‏ سروسامان پيدا بکند، و از آن فشارها و اختناق‌ها که خارج شده است تا آخر خارج باشد. من دعاگوي همه هستم، و در اين چند روز آخر عمر به همه شما دعا مي‏کنم، و هر چه خدمت از من برآيد با حالي که دارم مضايقه ندارم و خدمتگزار همه هستم.»

امان ز لحظه ی غفلت که شاهدم هستی !

چند روز پیش برای خرید شیرینی به یک قنادی رفتم . پس از انتخاب شیرینی ، برای توزین و پرداخت مبلغ آن به صندوق مراجعه کردم. 

آقای صندوقدار مردی حدوداً ۵۰ ساله به نظر می رسید . با موهای جوگندمی ، ظاهری آراسته ، صورتی تراشیده و به قول دوستان " فاقد نشانه های مذهبی!" القصه… ،هنگام توزین شیرینی ها ، اتفاقی افتاد عجیب غریب !

اتفاقی که سالهاست شاهدش نبودم . حداقل در شهر گناهان کبیره (تهران) مدتها بود که چنین چیزی را ندیده بودم .

آقای شیرینی فروش جعبه را روی ترازوی دیجیتال قرار داد ، بعد با استفاده از جدول مقابلش وزن جعبه را از وزن کل کم کرد . یعنی در واقع وزن خالص شیرینی ها (NET WEIGHT)  را به دست آورد . سپس وزن خالص را در قیمت شیرینی ضرب کرد و خطاب به من گفت: "۸۰۰۰ تومان قیمت شیرینی به اضافه  ۲۵۰تومان پول جعبه می شود به عبارت ۸۲۵۰ تومان "

نمی دانم مطلع هستید یا خیر! ولی سایر شیرینی فروشی های شهرمان ، جعبه را هم به قیمت شیرینی به خلق الله می فروشند. و اصلاً راستش را اگر بخواهید بیشترشان معتقدند که بیش از نیمی از سودشان از این راه است. اما فروشنده مذکور چنین کاری نکرد. شیرینی را به قیمت شیرینی فروخت و جعبه را به قیمت جعبه. کاری که شاید در ذهن شمای خواننده عادی باشد ولی در این صنف و در این شهر به غایت نامعمول و نامعقول ! رودربایستی را کنار گذاشتم و از فروشنده پرسیدم : " چرا این کار را کردید؟!! " ابتدا لبخند زد و بعد که اصرار مرا دید ، اشاره کرد که گوشم را نزدیک کنم . سرش را جلو آورد و با لحن دلنشینی گفت : " اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. ویل للمطففین…" و بعد اضافه کرد: " وای بر کم فروشان! داد از کم فروشی! امان از کم فروشی!

" پرسیدم : " یعنی هیچ وقت وسوسه نمی شوید؟!! هیچ وقت هوس نمی کنید این سود بی زحمت را…." حرفم را قطع می کند : "چرا ! خیلی وقتها هوس می کنم. ولی این را که می بینم…" و اشاره می کند به شیشه میز زیر ترازو. چشم می دوزم به نوشته زیر شیشه : " امان ز لحظه غفلت که شاهدم هستی! "

چیزی درونم گر می گیرد . ما کجاییم و بندگان مخلص خدا کجا ! حالم از خودم بهم می خورد. هزار بار تصمیم گرفته ام آدمها را از روی ظاهرشان طبقه بندی نکنم.  ولی باز روز از نو و روزی از نو. راستی ما کم فروشی نمی کنیم؟ کم فروشی کاری ، کم فروشی تحصیلی ، گاهی حتی کم فروشی عاطفی !!!!! کم فروشی مذهبی ، کم فروشی انسانی…

منبع:www.pnu-m-s.com